Çanakkale Manuel Terapi Tekniği

Fizik tedavinin olmazsa olmaz terapi yöntemlerinden birisi olan Manuel Terapi, Çanakkale Fizyoport Fizyoterapi

Merkezinde Uzman Fizyoterapist Göksel REYHANLI tarafından hastalarına sunulan değerli bir hizmet olarak yerini almış bulunmaktadır.

Manuel Terapi Nedir?

Manuel Terapi, geçmişi Antik Yunana kadar dayanan hiçbir herhangi bir tıbbı cihaz kullanılmadan, sadece elle özellikle bel ve boyun fıtığı olmak üzere tüm kas ve iskelet hastalıklarına alanında uzman fizyoterapistler tarafından uygulanan bir terapi yöntemidir.

Manuel Terapi, bir makine gibi birbirini tamamlayarak çalışan parçalardan oluşur. Bu parçalar zaman içinde deformasyonlara(kireçlenme, fıtık vb.) uğrarlar. İşte bu noktada fizyoterapistler devreye girer. Tıbbı hiçbir cihaz kullanmaksızın bir takım özel teknikler yardımıyla hastayı mümkünse eski durumuna değilse olabilecek en iyi duruma getirmeyi hedefleyerek terapi uygularlar.

Manuel Terapi Nasıl Uygulanır?

Manuel terapi, diğer tüm fizik tedavi yöntemlerinde olduğu fizyoterapistlerin hastanın manuel terapi ihtiyacı olduğu kesin olarak ortaya koyacak teşhis işlemi ile işe başlarlar. Hastaya kesin teşhis konulduktan sonra her hastaya özgü olarak belirlenen terapi planı çıkartılıp işleme geçilir.

Örneğin; bel ağrısı şikayeti ile Fizyoport Fizyoterapi ve Ergoterapi Merkezi’ne başvuran bir hastamızda öncelikle bunun ağrının kaynağı tespit edilir. (Araştırmalar 10 bel ağrısının 8’nin kaynağının bel fıtığı olmadığını göstermiştir.) Diyelim ki teşhis eklem kilitlenmesi olarak konuldu. Bu durum derhal giderilip hastaya uygun egzersizlere verilerek gönderilir. Eğer bel ağrısının sebebi bel fıtığı olarak tespit edilirse ona uygun manuel terapi yöntemi devam edilir.

Manuel Terapi Kimlere Uygulanır?

Manuel terapi kas ve eklem sistemi ile ilgili birçok hastalığın tedavisinde uzun yıllardan beridir başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Manuel terapi özellikle:

• Bel fıtığı
  • Bel kayması
  • Boyun fıtığı
  • Boyun düzleşmesi
  • Eklem sorunları
  • Kas yırtılması
  • Donuk omuz
  • Dirsek ve el bileği rahatsızlıkları
  • Kalça çıkığı
  • Kalça protezi sonrası oluşan ağrılar
  • Topuk dikeni
  • Ayak rahatsızlıkları

gibi sorunların tedavisinde oldukça etkili bir tedavi imkanı sunmaktadır.

Manuel Terapi ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayınız…